Magazín o WWW a všem jiném

K čemu je dobré SEO?

SEO je zkratkou anglických slov Search Engine Optimization, což v češtině znamená optimalizace pro vyhledávače. Co si pod tím představit? SEO není žádná alchymie, ale především sbírka doporučení, jak upravit webové stránky, tak, aby se ve výsledcích vyhledávání objevovali na předních pozicích.

Je důležité uvědomit si, že SEO se nedělá pro roboty vyhledávačů, ale pro návštěvníky webu. Cílem SEO je spokojenost zákazníků/návštěvníků stránek, více objednávek a vyšší zisk, nikoli dosažení prvních míst pro několik vybraných klíčových slov. Mnoho firem vsází na neetické metody SEO, mezi které patří:

  1. spam - vyhledávače mají rády, když na stránku vede množství zpětných odkazů. Mnoho tvůrců stránek se snaží zvýšit počet těchto odkazů tak, že odkazy na své stránky umisťují do diskuzí či do komentářů k příspěvkům, aniž by tyto odkazy na těchto místech byly vítány
  2. skrytý text - na stránku je umístěn text, který obsahuje výčet klíčových slov, který je následně skrytý pomocí CSS (většinou se na tento text použije stejná barva jako na pozadí webu, takže text zůstane běžnému návštěvníkovi neviditelný), nebo je tento text zobrazen velmi malým písmem
  3. klamání robotů - jedná se o zobrazování rozdílných informací návštěvníkům a robotům

Těmto metodám je třeba se vyhnout, stránky, které tyto metody používají hrozí při odhalení výrazný propad ve výsledcích. Jak tedy dělat dobré SEO?

  1. kvalitní a unikátní obsah - relevantní a aktualizovaný obsah je základ
  2. používání tagů a HTML značek
  3. používání titulků, nadpisů a popisů
  4. krátká a neměnná URL adresa
  5. budování zpětných odkazů - pokud je na stránku odkazováno z jiných webů, zvyšuje se tím její hodnocení. Je však potřeba, aby stránka, ze které se odkazuje byla relevantní.
  6. používání klíčových slov


Pokud si sami nevíte rady, obraťte se na SEO optimalizace Praha, která vám se vším poradí!